Szükséges dokumentumok

Általánosan:

  • Tulajdoni lap (30 napnál nem régebbi)
  • Térképmásolat (30 napnál nem régebbi, főszabály szerint csak telkes ingatlannál pl: családi ház, vagy üdülő)
  • Alaprajz (lehetőség szerint műszaki alaprajz pontos méretekkel)

Egyéb dokumentumok:

  • Társasház Alapító Okirat:
    • amennyiben az értékelés  olyan  albetétre  vonatkozik  amely a tulajdoni lap alapján egyértelműen nem beazonosítható (pl.: ha az emelet vagy ajtószám nincs feltüntetve a tulajdoni lapon.)
    • amennyiben bármilyen egyéb helyiség kizárólagos használati joga tartozik az értékelt ingatlanhoz (pl.: saját gépkocsi-beálló, udvar, tároló stb…)
  • A használatbavételi-, fennmaradási-, tudomásulvételi engedély:
    • szükséges amennyiben az ingatlan-nyilvántartási adatok (tulajdoni lapon feltüntetett adatok és térképmásolaton feltüntetett építmények) nem egyeznek meg a valósággal.
  • Építési tervdokumentáció, építési engedély
    • amennyiben folyamatban lévő engedélyköteles építési tevékenység folyik az értékelt ingatlanon
  • Használati megállapodás
    • osztatlan közös tulajdonban lévő ingatlanok esetén szükséges az értékelt ingatlan beazonosíthatóságának biztosítása érdekében
  • Működési engedély
    • Üzleti ingatlanok esetében, amennyiben engedélyköteles tevékenység végzése folyik az értékelt ingatlanban
  • Bérleti szerződés
    • amennyiben az ingatlan élő bérleti szerződés alapján bérbeadással hasznosított